Fiilistellen Milanoa ja Balmainia
Balmainin trendi collection on tänä vuonna rakennettu samalla linjalla kun Balmainin muoti. Elementteinä collectionissa on tuli, vesi, maa ja tuuli. Balmainin taiteellinen johtaja Nabli Harlow on toteuttanut inspiraation collectioniin tämän pohjalta.
Mää itse tykkään Balmainissa siitä, että hiukset on tehty sellaisiksi että ne todellakin saa liikkkua. Hiukset saa elää tuulen mukana eikä niitä ole aseteltu millintarkkaa minnekkään. Nimenomaan halutaan säilyttää hiuksissa luonnollisuus, kiilto, volyymi ja trendikkyys. Osa tykkää tehdä hyvinkin geometristä linjaa, mutta se ei ole Balmainin juttu, eikä myöskään mun.
Balmainin lookeissa keskitytään kokonaisuuteen. Aina 6:n kuukauden välein ilmestyy uusi trend collection. Mun mielestä on myös se mahtavaa, että mulla on aina avaimet vastata mun asiakkaiden kysymykseen ”mikä on nyt muodissa”. Hiusmuoti ylipäänsä on todella moninaista. Jokaisella firmalla on omat juttunsa. Mää itse oon sitä mieltä, että kuitenkin hyvin harva rakentaa omaa trend collectionia nimenomaan muodin ympärille. Se rakennetaan usein sen ympärille mitä kuluttajat haluaa ja moni niistä on jo mennyt muodissa jo kauan sitten pois… Nabli sanoikin hauskasti että hän haluaisi kieltää laissa Ombre värjäykset.. hän muistaa tehneensä ensimmäisen ombren vuonna 2012 ja nythän on vuosi 2019… Mää oon ihan samaa mieltä hänen kanssaan.
Milano antoi paljon uutta tietoa ja oonkin valmistellut jo hyvin opin mun Suomen koulutuksia varten. Yhtenä uutena mahtavana tuotteena teille asiakkaille haluan esitellä uuden viiden viikon hoito menetelmän. Hoitojakso on siis viisi viikkoa. Sen voi aloittaa kampaamossa ja sitä voi jatkaa kotona. Kyseessä on aivan uudenlainen hoitosysteemi. Aika usein asiakkaat haluavat (esim omat asiakkaani) vaaleat ja viileät, mutta silti terveen ja kiiltävän näköiset hiukset. Vaalea hius on lähtökohtaisesti aina käsitelty ja se vaatii usein lisä kosteutta.
Mää haluan myös opettaa mun asiakkaita hoitamaan itse hiuksiaan. Mää haluan että asiakas ymmärtää kuinka suuri merkitys myös sillä on, mitä hän sielä kotona tekee hiuksillensa. Mää haluan myös opettaa asiakkaille kuinka tärkeää on käyttää juuri niitä tuotteita mitä se oma kampaaja hänelle suosittelee, koska kuka muu tuntisi hänen hiukset paremmin? Rehellinen vastaus on että ei kukaan. Moni asiakas myös tekee omista hiuksistaan aivan vääränlaiseen tulkinnan ja valitsee itselleen vääränlaiset tuotteet. 5:n viikon hoitomenetelmä kosteuttaa ja korjaa hiuksia. Se tehdään kerran viikossa. Yksi tuubi on aina yksi hoito. Mä rakastan näiden tuotteiden koostumusta, tuoksua ja ylellisyyttä. Asiakas voi siis kampaamokäyntien välissä hoitaa omia hiuksiaan, jotta me saadaan yhdessä kaikkia miellyttävä lopputulos. Terveet ja kiiltävät hiukset vaatii myös asiakkaalta sitoutumista ja tämä hoito on niille, ketkä haluavat panostaa omiin hiuksiinsa myös sielä kotona. Moni tekee kasvoille erilasia naamioita ja kuorintoja kerran viikossa, mutta unohtavat kokonaan hiukset..
Mietinkin että voisin alkaa pitämään liikkeesäni asiakkaille ja mahdollisesti tuleville asiakkaille tuoteiltoja, missä kertoisin vähän tarkemmin ja syvemmin erilaisista tuotteista, niiden käytöstä, mahdollisuuksista, miksaamisesta ja ylipäänsä mihin kaikkeen ne pystyy. Sillä on todellakin merkitystä millä tuotteilla omia hiuksiasi hoidat. Mulle ainakin itselleni henkilökohtaisesti on myös merkitystä miltä tuote näyttää, miltä se tuntuu käyttää, mille se tuoksuu ja minkä fiiliksen se mulle jättää mieleen. Balmain on hiusten luksus brändi, missä on otettu jokainen ykistyiskohtakin huomioon.
Mää oon jotenkin niin fiiliksissä tästä hommasta etette uskokaan. Mulla pyörii päässä miljoona ideaa mitä haluan tulevaisuudessa tehdä. Oon niin inspiroitunut Milanon viikonlopun jälkeen ettei tosikaan. Syksyllä on taas uus koulutus, jolloinka on taas kaikenlaisia uusia juttuja tulossa. Paljon on tulossa uusia tuotteita markkinoille ja ihanaa saada jakaa ne myös omien asiakkaiden kanssa.
Mä itse haluan kasvattaa Suomessa Balmain hair couturen tietoisuutta ja heidän mahtavaa konseptia. Musta tuntuu että juuri me tarvitaan tätä täällä Suomessa parantamaan meidän asiakaspalvelua ja palvelukonseptia. Kaikki on mietitty niin loppuun asti ja viimeisen päälle. Balmain porukka on aivan mahtavaa ja on niin upeeta olla yhtenä osana sitä.
Ja hei 🙂 tähän loppuun laitan meidän uusimman youtube videon siitä, kuinka asioida lasten kanssa kampaamossa. Kannattaa katsoa, vaikkei lapsia olisikaan. Me haluamme taata niin asiakkaalle, kuin muillekkin asiakkaille mukavan asikaskokemuksen. Joskus siinä viereisessä penkissä saattaa olla äiti, joka on nauttimassa omasta ajastaan.