Prime Life by Umppu

Ei ole olemassa laatuaikaa, vaan aikaa!

Mä en tiedä olenko ollut koskaan näin kauniissa hotellissa ( Santa Helena Beach) . Täällä on jotenkin niin rauhoittavat maisemat, että voisin tuijotella niitä aamusta iltaan, tai niin oikeastaan olenkin tehnyt. Ollaan lomalla vaan oltu, mikä on vaan super rentouttavaa normaalin aikataulutetun elämän rinnalla. Toissa päivänä kävimme hieman piipahtamassa Plataaniaksen keskustassa, mikä on aika pieni. Lapset siellä leikkivät muutamassa huvipuiston tyyppisessä paikassa, mutta lähinnä vaan pyörittiin ja tallusteltiin. Plataniaksen lähellä tai oikeastaan tässä Kreetan seudulla on monta pientä paikkaa hyvin lähekkäin, missä voi käydä piipahtamassa.

Eilen meillä oli erikois piipahdus Hanian keskustassa, sillä vasta reissussa hoksasin, että meidän toinenkin bloggaajmme fitfashionilta Outi on täällä ja hän  majoittuu aivan meidän lähellä olevassa hotellissa. Ollaan viimeksi nähty varmaan melkein pari vuotta sitten meidän blogityyppien  pikkujouluissa ja nyt päätimme sopia treffit täällä Kreetalla. Asumme molemmat Suomessa eri kaupungeissa ja molemmat viettää aika kiireistä arkea pienten lasten kanssa, jotenka lounastreffit Haniassa perheiden kesken sopi molemmille oikein hyvin. Oli niin kuuma päivä, että lähestulkoon kaikki sulimme ravintolassa, mutta onneksi se sama ongelma oli meillä kaikilla. Oli tosi hauska nähdä pitkästä aikaa  rennoissa tunnelmissa.

Sen jälkeen piipahdimme  keskustassa muutamassa kaupassa ja lähdimme takaisin hotellille. Lapset halusivat taas uudelleen uimaan.  He voisivat olla aamusta iltaan asti vain uimassa. Täällä me ollaan jo kolmatta tuntia ilta uiskenteleemassa, mikä on toisaalta ihan hauskaa, sillä allasalue on hyvin rauhallinen ja voi vaan ottaa todella rennosti. Lastenallas on niin lähellä tuoleja, mitkä ovat oikein mukavan pehmeitä , mikä tarkoittaa sitä, että itse ei tarvitse lillua altaassa koko ajan. Lapsilla niin hyvät kelluttimet, että vaikka mitä kävisi eivät voi missään tapauksessa vajota vedenpinnan alle. Kun matkustaa  paljon, niin lapset on tottuneet olemaan uima-altaassa. Vikkekin joka on vasta reilun puolitoista vuotta uiskentelee kuin vanha tekijä altaassa. Koko ajan vain kuuluu että: äiti tämä on hauskaa.

Mikäs sen parempaa kun nähdä, että lapset nauttii.

Valitsimme reissulle puolihoidon, mikä tarkoittaa sitä että meillä on hotellin puolesta joka päivä aamiainen ja illallinen. Ruoka on täällä erittäin hyvää ja tuoretta eikä ole vielä kertaakaan käynyt niin, että nälkä jäisi ruokailun jälkeen. Meidän huone oli erittäin tilava, siinä on kaksi erillistä makuuhuonetta, olohuone ja keittiö.

Täällä on niin ihanan rauhallista. Hotellilla ei kuulu juuri mitään ääniä, saati musiikin jytkettä ja nukkua saa kaikessa rauhassa. Itse tykkään ettei altaalla soi kamala jytke. Hotelli sopii myös hyvin pariskunnille. Poikkeuksellisesti viime yö ei mennyt ihan putkeen.  Meidän sängyssä oli aamulla kolme henkeä. Kun on saanut nukuttua täysiä yöunia niin yksikin huonosti nukuttu yö väsyttää aivan uskomattoman paljon. Onneksi meitä on täällä kaksi aikuista ja voin mennä vaikka aiemmin nukkumaan jos siltä tuntuu. Vaikka loma ei vielä ole lähelläkään loppua, niin voin todellakin suositella tätä Apollomatkojen  hotellia lapsiperheille tai oikeastaan kenelle vaan paitsi megabilettäjille :).

Itse tykkään siitä että hotelli on puhdas ja siisti ja siellä on huomioitu lapset. Lasten leikkialue on todella freesi ja siellä on paljon erilaista puuhasteltavaa lapsille. Me jatkamme täällä nautiskelua ja toivon, että kauniit syys kelit hellii meitä kun tulemme takaisin Suomeen. On kyllä ihana olla vaan ja olla ajattelematta esimerkiksi työasioita sen kummemmin. Remonttikin meillä valmistuu pikkuhiljaa siellä kotona meidän poissa ollessa. Kotiinkin päästään suoraan Tampereen kentälle <3 Nyt jos voin todeta, niin kaikki on todella hyvin tällä hetkellä.

-Umppu

1. Outi Karita kirjoitti:

Oli kyllä tosi kiva treffata ja ihan koko teidän perhe. Ihanaa loppu lomaa ja niinhän se on, laatuaikaa on niin loma kuin arkikin. Joka päivä sitä huomioidaan sitä omaa perhettä ja vietetään yhteistä aikaa ❤