Hae
Prime Life by Umppu

En ole kampaaja verkossa!

Mulla on jo kauan muhinut tämä asia sisällä ja nyt on sellainen fiilis, että tämän on päästävä ulos.  Ehkä tämä asia liittyy edelliseen postaukseeni  ja jonkinlaiseen ulostuloon ja siihen, että päätin putsata niitä omia elämääni hankaloittavia asioita. Tämä on tarkoitettu oikeastaan kaikille kuluttajille ja toivon sydämeni pohjasta, etä edes joku muuttaa tapojansa ja ymmärtää, että meillä kampaajillakin on vapaa-aika ja muu elämä. Mistä oikein aloittaisin…. vaikka siitä, että saan päivittäin useita yhteydenottoja liittyen hiuksiin. Minulta halutaan konsultaatioita omiin hiuspulmiin jatkuvasti. Joku voi ajatella että eihän siinä mitään, mutta kyllä siinä on. Jos olen töissä 9-18 niin sen jälkeinen aika on myös minun omaa vapaa-aikaa eikä aika vastata niihin viesteihin (mikä veisi usein useita tunteja aikaa). En tee jokainen arkipäivä töitä ja nekin päivät on mun vapaa-aikaa. Se on ihan sama mitä silloin teen, enkä ole siitä tilivelvollinen sen kummemmin kenellekkään. Työnumero on työasioita varten ja oma numero ihan muita asioita varten. Puhelimeni piippaa joka tuutista. On sähköposti, face, ig, what`s up jne mistä kysellään milloin mitäkin neuvoja. Varsinkaan jos asiakas ei ole minun oma asiakas niin mitä hyödyn siitä, että vastailen ihmisten ongelmiin. Jos jollain on Oulussa epäonnistuneet raidat niin en valitettavasti voi sille mitään tai joku on leikannut polkkatukan eikä pidäkkään siitä en voi sillekkään mitään. Eihän kukaan tee mielellään töitä ilmaiseksi omana vapaa-aikana. En ole vielä oikein keksinyt mitenkä tämän sanoisi suoraan, mutta loukkamatta, vai onko sellaista tapaa ollenkaan olemassakaan.

Ihmiset ottavat erilaisissa asioissa yhteyttä ja yhteydenotto tapahtuu yleensä 21.00-01.00 välillä ja lähestulkoon aina viikonloppuna. Jos joku kysyy multa: kuinka paljon maksaa jos haluan vaaleat hiukset niin en osaa siihen vastata.  Se riippuu täysin siitä minne olet menossa kampaajalle, kuinka pitkät hiukset sinulla on, minkälainen on lähtötilanne, kuinka paksut hiukset on ja mitä käsittelyjä siinä on. Jos joku kysyy mitä teillä maksaa pidennykset niin vastaan usein että meidän nettisivuilta löytyy hinnasto. Pidennykset maksavat hintahaarukalta siinä 150-1200e niin tällä tuskin on turha vastata hintakyselyihin.  En halua olla töykeä tai ilkeä, mutta välillä ihmettelen ihmistä kuka laittaa keskellä yötä viestin ja kysyy asiaa mikä selviää vaikka hinnastosta. Eihän kukaan laita hammaslääkärille keskellä yötä viestiä et paljon maksaa tekarit tai voitko paikata mun hampaan? Paljon maksaa? Miksi me kampaajat olisimme tässä asiassa erilaisia?

Mulla on työaika siinä missä kaikilla muillakin. Työpäiväni aikana minulla ei juurikaan ole luppoaikaa. Vaikka niin ihana olisikin auttaa kaikkia apua tarvitsevia, niin pakko se raja on jonnekkin vetää. Mää aina mietin, että kenelle juolahtaa päähän kello yksi yöllä laittaa viestiä, että mitä mieltä oot sopisko mulle paremmin tumma vai vaalea tukka. Jos en vastaa…. saan perään, että pliis vastaa kun en osaa oikein päättää. Ei siinä jos kysymyksiä tulisi kerran kuussa, mutta niitä tulee (ainakin mulle) joka tuutista vähintään 5 päivässä. Kun palvelen asiakasta haluan keskittyä juuri häneen. Hän on varannut ajan ja maksaa siitä palvelusta. En silloin keskity muihin ihmisiin. Olisi mielenkiintoista tietää kuluttajan näkökulmasta, joka esimerkiksi harrastaa tätä yöllä viestittelyä, että mitä sillä ajetaan takaa tai onko nämä edellämainitut tulleet koskaan mieleen. Voi olla että moni ei vaan ole ”tajunnut” asiaa.

Suurimmalla osalla kampaajista on käytössä nettiajanvarauspalvelu. Se on sen vuoksi, että asiakkaat voi juuri silloin vaikka keskellä yötä varata sitä aikaa. Se on juuri sitä varten, että se helpottaisi meidän kampaajien työtä ja se on myös sitä varten, että meidän ei tarvitse keskeyttää meidän työskentelyä. Olemme koittaneet mahdollisimman selkeästi laittaa kaikki palvelut niin, että asiakas osaa itse varata hänelle sopivan ajan. Usein silloin yö aikaan tulee myös näitä kysymyksiä, että: moi koska sulla ois aikaa laittaa mun hiuksia? Se on aika huono kysymys, koska siitä ei selviä mitä tehdään, koska halutaan, mitkä kellonajat sopii jne. Kaikki vapaat ajat näkyy nettiajanvarauksessa. Musta tuntuu, että tämä ongelma on vain ehkä kauneudenhoitoalalla tai kuvittelisin. Ne palvelut on sellaisia että ne halutaan usein miten heti ja mielellään perjantaina 4 jälkeen, mikä on muuten suosituin aika.

Tästä voisin pienenä koppina kirjoittaa, että varaa aina uusi käynti kampaajan yhteydessä niin saat usein juuri sen ajan minkä haluat. Silloin esimerkiksi kampaajan lomat ei tule sinulle yllätyksenä, kun olet ennakoinut seuraavan ajan.  Mieti mitä silloin haluat äläkä pommita kampaajaa siinä välissä sadalla kysymyksellä ja muuta palveluasi jatkuvasti. Jos et pääse haluamallesi ajalle niin ilmoita siitä heti. Muista myös että kampaaja on ihminen  ja hän saattaa sairastua.

Minulle henkilökohtaisesti on vaikeaa ja ahdistavaa se, että jos joudun siirtämään asiakkaan aikaa niin (suurin osa on jees) välillä tulee vastaus että voi vittu. Tai sitten vaihtoehtoisesti mun on päästävä kun mulla on pikkujoulut tai vastaavaa. Sitten ihmetellään kun yrittäjä on kipeänä töissä. Jos yhtään valkeni niin syy on usein niissä asiakkaissa, sillä mehän olisimme todella mielellään sairaslomalla siinä missä muutkin.

 

Jos olet epävarma tai haluat jotain konsultaatioo hiuksillesi mene käymään paikanpäällä, koska netinkautta lähetetyissä kuvissa ei juurikaan selviä mitään, eikä usein puhelimen välitykselläkään. Muista että on asioita, mitä ei voi sanoa ennenkun vasta hiuksia värjätessä esimerkiksi kuinka se vaalenee tai montako käsittelyä se vie. Jos sinua esimerkiksi mietityttää hinta niin selvitä se etukäteen kampaajaltasi. Hänen on pystyttävä se sinulle kertomaan.

Pitää myös muistaa, että me emme ole taikureita. Toki teemme taikoja siitä mitä on käytettävissä, mutta kasvoille emme voi tehdä mitään. Kun ihmiset tulee kuvien kanssa (mistä itse pidän) niin usein he eivät halua sellaisia hiuksia, vaan kasvot. Jos toivot jotain tiettyä väriä ja kampaaja sen toteuttaa, mutta et ole itse tyytyväinen se ei silloin ole kampaajan virhe. Ihmettelen myös niitä jotka ovat lähtiessä todella tyytyväisiä ja sanovat että rakastavat uusia hiuksia, mutta saattavat lähettää muutaman päivän päästä jonkun kuvan että halusin tälläset. Tehkää reklamaatio heti Muistakaa myös ”some” lisä kuvissa. Niissä käytetään lisäkkeitä, filttereitä ja voimakkaita valotuksia.

Aion jatkossa hoitaa kaikki työhöni liittyvät asiat omalla työajallani ja toivon että sitä kunnioitetaan <3

Lue edellinen postaus: Mitä jos tulee se hetki, että äiti ei enää jaksa?

Kiitos kuvista Noora Näppilä

Muistakaa vielä hyödyntää BF tärppejä, mitkä on vielä viikonlopun voimassa. Biancaneven* verkkokaupassa on tuotteita alennuksessa jopa -70% ja koodilla BF2017 saatte ilmaiset toimituskulut. Myös korsetit* ovat alennuksessa. Shoppailemaan pääset TÄÄLTÄ*

Muistakaa myös House of Brandonin* huimat alennukset, missä on 2000 tuotetta -50% myös Nyxin meikit. Shoppailemaan pääset TÄÄLTÄ*

-Umppu

 

 

27 kommenttia

  1. Maarit kirjoitti:

    Voi taivas, tuohan on niinkuin jatkuvaa fb-kirppistelyä!! Mitä ne ihmiset oikein ajattelee, kun laittavat viestejään? 😮

    Hyvä vaan, jos pidät tiukan linjan, kampaajakin tarvitsee ja ansaitsee vapaa-aikansa. Ei tosiaan tarvitse olla kaiken kansan tavoitettavissa 24/7.

  2. Katriina kirjoitti:

    Moikka! Aivan käsittämätöntä, hyvä kun teet asialle stopin. Ihmisten itsekkyys näkyy tässäkin. Minä minä ja minun tarpeet. Vihaan sitä, kun ihmiset käyttävät hyväkseen kilttejä ja hyvää tahtovia ihmisiä. Itse käyn kampaajalla, joka on ei ihan lähisukulainen, mutta kuitenkin sukulainen jonka kanssa olen tekemisissä silloin tällöin muutenkin. Ei tulisi mieleenikään esim. viestitellä hänen omaan puhelinnumeroon hiusasioissa! Sitä varten hänellä on työpuhelin ja firmansa aukioloajat. Tsemppiä Umppu, pidä tämä linja!

  3. Ulla kirjoitti:

    Olen törmännyt samaan useasti, kylläkin hoitoalalla. Itse olen sairaanhoitaja ja voi taivas mitä kysymyksiä milloin keltäkin ja milloin hyvänsä tulee sukulaisilta ja naapurin tuttavan tutuilta. Jo alotus ”Sinä kun olet sairaanhoitaja” saa minut näkemään punaista. Ei, en todellakaan tiedä miksi sinulla on ihottumaa tai mikä syöpä sinulla on kun ruoka ei maistu. A) erikoisala millä työskentelen on suppea enkä todellakaan tiedä muista aloista kuin maksimissaan pintaraapaisun, B) MINUA EI KIINNOSTA! ja C) Varaa terveyskeskuslääkärille aika jos olet jostain huolissasi. Pahoittelut avautumisesta mutta tiedän todellakin kun vapaa-ajalla ihmiset häiritsee ja kysyy dorkia kysymyksiä 😀 Tsemppiä arjen pyöritykseen <3

  4. Samaa mieltä kirjoitti:

    Siis niin tämä!! ? Itse olen myös kampaaja ja tätä tämä on. Ja juuri tuo että suututaan jos ei ole suoraa vastausta esim siihen kun soitetaan ja kysytään että haluaa mustasta vaalean, paljon maksaa ? Kun ei ymmärretä sitä että monet asiat riippuu juuri siitä omasta hiuksesta, käsittelyistä, pituudesta yms, vaan kun on nähty netissä kuva missä on tehty mustasta valkoinen niin kyllähän sen pitäisi onnistua mullekkin, ja halvalla tottakai..
    Parhaita on myös ne ihmiset jotka kysyy neuvoja siihen millä värillä voisi värjätä kotona, kun ei halua maksaa kanpaamon hintoja mutta ei myöskään ymmärrä jos sanoo että en valitettavasti ole perehtynyt markettiväreihin. Tai just kun omalla vapaa-ajalla pitäisi konsultoida hiusjutuista ja tietää myös esim jokaisesta värisarjasta kaikki. kun tuskin esim vaatekaupan myyjäkään osaa antaa kattavaa selostusta viereisen liikkeen alusvaatevalikoimasta, mutta tästä ei vaan vaatekaupan myyjälle suututa mutta kampaajalle kyllä ?
    Huh tekipäs hyvää vähän avautua kun olen niin samaa mieltä tästä tekstistä! Ja toki onneksi suurin osa asiakkaista on ihania ja arvostaa ja ymmärtää tekemäämme työtä, mutta kun sekaan mahtuu näitä niin välillä verenpaine nousee ?
    Mutta tsemppiä umppu! Ja pidä tiukka linja vaan, jos joku ei sitä ymmärrä niin se on hänen häpeä, ei sun 🙂

    • Anna kirjoitti:

      Kyllä kaupan myyjällekin suututaan 😉 Olen ollut muutaman vuoden ison ruokakaupan kassalla. Välillä tuntuu, että pitäisi tietää kaikki asiat tavarantoimittajasta lähtien. Siinä kyllä saa kaiken paskan niskaan jos jollakin on huono päivä. Eikä auta kuin hymyillä… 🙂 Jotkut suuttuvat jopa siitä jos ovat itse unohtaneet punnita tuotteen….

    • Aikuisopiskelija kirjoitti:

      Itse siirryin kaupan alalta opiskelemaan hiusalaa. Ja komppaan kyllä molempia. Kaupassa asiakkaat vaatii, että kassalla olevan myyjän pitää tietää kuinka paljon hinta eroa on lambin vessapaperin ja soft embon välillä? Tai se joku kosmetiikka tuote oli tarjouksessa sivulla 32, niin oliko se mineraalimeikki vai öljypohjainen yms.? (Noh, samalla tavalla minäkin joudun avaamaan sen tarjouslehden ja lukemaan sieltä mitä siitä kerrotaan)

      Nyt näin hiusalan opiskelijana on osalta puolitutulta ja tutulta tullut kyselyjä, että paljon maksaa väri ja leikkaus. Sitten kun ilmoitan koulun hinnan ja ajat, jolloin voin sinne ottaa. Niin tulee kysymys, että paljon ottaisit jos mulla on tämä oma väripurkki (jotain mitä lie liilaa) ja laittaisit tän niin saisin liilan tukan. (Ja siinä hän ei tietenkään itse osannut huomioida, että vaikka sen liilan siihen laittaa, niin ei se mustanruskealla pohjalla kovin tule näkymään)

      Tai leikkaisitko ohimennen kahvilla ollessas tosta mun lapsen hiukset, kun se samalla leikkii, syö ja juoksee. ? Ja kun eihän sille kampaaja aikaa tarvii varata, kun leikki-ikäisellä on vähempi hiuksia kuin aikuisilla, mut silti ei haluta itse niitä leikata, kun jälki pitää olla priimaa.

      Joo en ihan lähe omaa vähää vapaa-aikaani kuluttaa näihin. Teen kuitenkin päivisin töitä ja iltaisin opiskelen ja ainoot vapaat on pe ilta ja la-su aamupäivät. Annan mielummin sen ajan omille taaperoille, jotka arvostaa äidin aikaa ja yhdessä oloa.

  5. T kirjoitti:

    Hyvä jos viimein lopetat noihin vastaamisen.

    Vähän aikaa sitten luin facebookista yhden lääkärin (puolituttuni) avautumisen siitä, miten hän ei enää anna apua facebookin kautta asiaa kyselijöille. Hänellä on oma vastaanotto, varaa aika!

    Ehkä nykyinen nettiaika on tehnyt sen, että asiaa kysytään ihan mihin aikaan tahansa. Toisaalta jos itse kysyn joltain jotain asiaa keskellä yötä, yhteydenottoni menee esimerkiksi työsähköpostiin ja siihen en todellakaan odota vastausta sillä hetkellä, vaan työaikana. Tuntuu, että työelämä liukui 24/7 aikaan, mutta on pikkuhiljaa liukumassa siitä myös pois, ja todella hyvä niin.

    Äitini on pankissa töissä ja yhdessä vaiheessa hän sai paljon puheluita kotiin, että ”miten sen lainan kanssa”? No asialle ei voi mitään tehdä kotona illalla, koska pankin tietoihin pääsee käsiksi vain työaikana pankissa istuen. Sitä tosin oli osalla vaikea käsittää, ohan kuin äitini saisi vapaasti päättää kuka saa lainaa ja kuka ei.

    Saat ehdottomasti kieltäytyä itsekin vastaamasta kaikenöaisiin työhön liittyviin kysymyksiin vapaa-aikanasi. Jos jonkun kysymys on mielenkii toinen ja se olisi johtamassa siihen, että saist hyvän asiakkaan, voit aina vastata kysyjälle silloin työaikana. Mutta mikään pakkohan se ei ole.

    Mieheni taas on it-alalla, ja arvaapa paljonko tulee kyselyitä tietokoneongelmista, lähinnä onneksi vain sukulaisilta ja muutamilta tuttavilta…

  6. Dipi kirjoitti:

    Laita hinnastoon konsultointipalvelu tuntiveloituksella ja laita tämä tieto asiakkaalle näihin kyselyihin. Sitten voit tehdä laskutettavaa työtä kotikoneelta kun purat viestisumaa aiemmin määriteltynä työaikana 😉 (joo, ymmärrän ongelmat mutta varmaan info siitä että he pyytävät maksullista palvelua ilmaiseksi hillitsisi myös tällaisia idiootteja)

    Olen itse tehnyt myös kampaajan hommia, ja tein opiskelijana ilmaiseksi kavereille kokeiluja & harjoituksia, tämä kadutti jälkeenpäin koska valmistuneena he olettivat saavansa saman. (ja ilmaisen työn olisi pitänyt vastata maailman huippukampaajan luomuksia). Lisäksi fb ja puhelin oli täynnä kyselyitä hiusasioihin liittyen, rupesin jossain vaiheessa aika törkeäksi näitä kyselijöitä kohtaan ja alaa vaihdettuani kyselyt ovat hävinneet 😀 Muutkin syyt vaikuttivat vaihtamiseen, mutta kyllä tällä ”koko suvun kampaaja”- statuksella oli myös vaikutusta. Omasta mielestäni voit ihan tyynesti linkata kyselijöille teidän hinnaston ja nettiajanvarauksen ja sanoa että varatkaa aika niin keskustellaan lisää. Jos halutaan suunnittelua ja ”mikä mulle sopisi, en osaa päättää” voit ottaa senkin ajanvarauksella.

    Kauneudenhoitoalalla tätä tapahtuu todella paljon, mutta valitettavasti minkä tahansa alan asiantuntija joutuu vastaamaan vastaaviin kyselyihin… nyt itselläni on hyvä tilanne kun opiskelen useita toisiinsa liittyviä asioita ja olen tehnyt hyvin erilaisia töitä, kukaan ei oikein tiedä mikä on parasta osaamisaluettani (eikä kaikki tavantallaajat ymmärrä opiskelemastani alasta mitään :D) Saan nykyisin olla hyvin rauhassa, ja se on johtanut siihen että autan mielelläni tuttuja jos voin, koska somekanavat eivät ole täynnä vinkuvia palvelupyyntöjä.

    Annat puhelimen piipata ja sähköpostien laulaa vapaa-aikanasi. Niihin ei tarvitse reagoida välittömästi, työaikana reagointi riittää 🙂

  7. Eeppa kirjoitti:

    Sama homma opettajana. Meillä on vain työpuhelin opettajanhuoneessa ja asioita helpottaakseni olen antanut vahemmille oman numeroni. Samalla kyllä ilmoitin ajat (7.00-17) milloin vastaan näihin viesteihin ja puheluihin ja muuna aikana voi laittaa viestiä wilman kautta. Sanoin myös että vastaan ainoastaan puheluihin ja tekstiviesteihin. Nyt kuitenkin saan esimerkiksi sunnuntai-iltaisin kello 20 viestejä whats appilla,että mitä sanoja on seuraavana päivänä sanakokeessa, kun meidä Pertti-Karoliinalla unohtu perjantaina kirjat kotiin tai arki iltana puoli yhdeksän soitetaan, että mitä tuli läksyksi, kun meidän Lilli-Matias oli tänään sairaana… Valoja päälle ihmiset! Työaika on työaika ja ihmisten vapaa-aika on niiden OMAA aikaa.

    • sipu kirjoitti:

      Apua :’DDD Alkoi niin naurattaa, voin niin kuvitella nykyaikuiset jossain wazapissa kyselemässä tyhmiä opettajalta 😀

    • Elina kirjoitti:

      Pertti-Karoliina ai saakeli ????

  8. Lukija kirjoitti:

    Mulla on paljon yrittäjä ystäviä. On kampaajaa, kosmetologia, autokorjaajaa, maidontuottajaa etc. Olen itsekin toiminimi yrittäjä. Pidän aina huolen, että yhteydenottoni, jotka koskevat palvelua jonka haluan ostaa, tapahtuu heidän työaikaan ja heidän työpuhelimiin. Ja kun haluan olla yhteyksissä henk.koht. asioissa niin omaan puhelimeen. Pitää vaan jättää vastaamatta!!

  9. Larissa kirjoitti:

    Mun täytyy sanoa että tätä tapahtuu paljon muissakin yhteyksissä. Itse olen ollut 24 vuotta äitinä ja hoitanut lapseni kotona mutta samalla yrittäjänä töitä tehden suurimmaksi osaksi kotoa käsin. Joidenkin ihmisten mielestä tämä tarkoittaa että joudan (muiden kotiäitien!) lapsia vahtimaan koska vaan, koska olen muutenkin sidottu sinne kotiini ja ”voinhan siinä samalla yhtä hyvin ne työni tehdä”. On ihan eri asia joskus tehdä niin, kuin olla käytettävissä ilmaisena päiväkotina joka viikko että mammat pääsee rauhassa kauppaan tai kyläilemään. 🙁

  10. KG kirjoitti:

    En nyt muista ihan tarkkaa, mutta Henry Harjusola puhui tästä samasta asiasta snäpissä ja kuinka saa kymmeniä ja kymmeniä viestejä päivisin snäppiin juurikin näistä hiusjutuista ja hän oli laittanut koko homman maksulliski. Eli joku konsultointiaika ja siihen hintalappu. Eikä vastaa mihinkään viesteihin enää.
    Kaverit ja tutut on tietysti harmittava homma, koska heille ei haluaisi olla töykeä. Mutta oikeesti, kuka hiton ääliö laittaa viestiä KESKELLÄ YÖTÄ???

  11. Kolmen äiti kirjoitti:

    Tuota postausta lukiessa olen entistä tyytyväisempi etten ole aktiivinen somessa. Facebook tilikin käyttämättä jo yhdeksättä vuotta.

  12. Terkkuja pohjoisesta. kirjoitti:

    Feel u! Mä teen ravintoladuunia ja toimin paikan tapahtumavastaavana ja koordinoin somen, juhlatilat vuokran ym.. Osa hommastani toki on olla tavoitettavissa. Oon vastannut lenkkipolulta, lentokoneesta, sairaalasta jnejne työviesteihin jossa kysytään näkyykö meillä tänään Suomen peli salin screeniltä, onko mustaa toppatakkia tai nahkahanskaa (!) löytötavaroissa, kelle voi valittaa&laskuttaa kun koira sai lasinsirun tassuun meidän raflan ohi kävellessä, miksei minuutin yli xx ei saanut enää tilattua ruokaa (keittiön sulkuaika selvästi ilmoitettu), miksi uusi työntekijä tekee ihan huonoa ruokaa tai asian xx väärin, mitkä ne talviaukioloajat nyt olikaan jnejne… Jotkut jopa soittaneet yöllä purnatakseen kun tarjoilu lopetettu päihtymyksen takia, jos mä vaikka soittaisin ilkeälle portsarille ja käskisin sen päästää tuttavani takaisin sisälle klo. 03.15. Nämä siis niiden ihan asiallisten/olennaisten työjuttujen lisäksi! Täähän siis ihan koomista ja hassua, joskus toki raskastakin. ? Oma ratkaisu on pitää puhelin värinällä, joskus ihan äänettömälläkin. Mutta yhdyn tohon täältäkin; ns. nettiaika on todellakin hämärtänyt ihmisten käsitystä sopivasta ja fiksusta kommunikoinnista.. Huh.

  13. mari kirjoitti:

    ”Jos olet epävarma tai haluat jotain konsultaatioo hiuksillesi mene käymään paikanpäällä, koska netinkautta lähetetyissä kuvissa ei juurikaan selviä mitään, eikä usein puhelimen välitykselläkään. ”

    Pitäisi varata aika konsultaatioon. Mistä tiedän riittääkö 30min vai tarvitaanko enemmän?

    Sit sen mukaan toimenpideaika?

    Just ton takia olis kiva hintalistassa ohjeet. Blogissa käsittelet myös hiusjuttuja ja jotenkin olen ajatellut, et hiusjuttuja voisi täällä kirjoitella. Mut ei se sit kai ole okei, kun en ole blogin kirjoittajan asiakas livenä.

    • Tuuli kirjoitti:

      Onhan täällä Fitfashionissa myös useita persona trainereita, tuskin hekään ilmaiseksi alkavat treeni ohjelmia tekemään vaikka niistä asioista yleisesti kirjoittavatkin. Koska toiset MAKSAA siitä rahaa, olisi väärin antaa toisille ilmaiseksi samoja neuvoja.

    • Terkkuja pohjoisesta. kirjoitti:

      Kommentoin tossa omasta alastani ja uskoisin että kyse on sekä ajankäytöstä että siitä, että kun itse vastaan työroolissa teen sen ammattimaisesti ja niin hyvin kuin osaan. Sitä taas ei voi eikä haluakaan ilmaiseksi JA vapaa-ajalla tehdä. Miksi pitäisi. Kampaajana toimivalla ystävällänikin käyn asiakkaana, sovitulla ajalla ja tuolloin maksan hänen osaamisestaan. Näin mä sen mietin. 🙂

    • primebody kirjoitti:

      Kirjoitan mielellään hiusjuttuja ja postaustoiveita voi esim laittaa kommenttiboxiin. En kuitenkaan ala käymään kenellekkään henkilökohtaisesti läpi asioita sen kummemmin. Toki mulle voi varata aikaa vaikka koko päivän keskusteluun, mutta se kustantaa tuntiveloituksella. Tästä ei pidä loukkaantua vaan ymmärtää että se on leipätyöni enkä tee sitä ilmaiseksi.

  14. Liisa kirjoitti:

    Hyvä että kirjoitit aiheesta. Kyllä ihmisten pitää ymmärtää, että työaika on erikseen ja oma elämä erikseen. Vaikka nämä tietyissä suhteissa on vaikea erottaa toisistaan, erityisesti yrittäjän kohdalla, mutta se ei tarkoita sitä että pitää olla asiakkaiden tavoitettavissa 24/7. Tälläisissä asioissa pitääkin olla vähän itsekäs, ja vetää se raja johonkin. Kyse on kuitenkin loppupeleissä omasta jaksamisesta ja siitä että kaikki se aika mitä vastaa muiden yhteydenottoihin on pois jostakin muusta, esim perheen kanssa olemisesta.
    Ottaa oikein päähän sun puolesta, kun tästäkin jutusta varmasti joku ottaa nokkiinsa. Mihin on kadonnut maalaisjärki ja kyky katsoa asioita toisen ihmisen asemasta?

  15. mari kirjoitti:

    No just sellaisia yleisiä hiusjuttuja toivon.
    Vinkkejä katso tällaisista hiuksista saa tällaiset ja vähän viitettä mitä se maksaa (puhutaanko kympeistä vai satasista tarkkuus riittää minulle).
    Tai sit yleisesti joku julkkiskuvakapaustoive ja millainen se on toteuttaa asiakkaan hiuksiin.

    Emmä nyt oleta/toiva/tarvitse mitään henkilkohtaista someohjaamista.
    Olen vaan lukenut postauksia, kun pitäisi asiakkaankin tajuta ennen ajanvarausta yhtä ja toista ja on ihan urpo, kun ei oo tajunnut sitä ja tätä.

    Ihan samaan tapaanhan ne on mainosta, kuin vaikka shampoo suositukset.

  16. Pia kirjoitti:

    Ihmiset on kyllä ihan käsittänämättömiä!

    Itse varaan vakikampaajalleni ajan aina puhelimitse, koska hänellä ei ole nettiajanvarausta. Mutta kun kesällä värjäsin hiukseni pois pestävällä suoravärillä ja tukka jäikin vihertäväksi sen jälkeen, niin menin paikan päälle varaamaan aikaa, että mitä tukalle voi tehdä! Vähän vaikeaa hänen olisi ollut puhelimessa arpoa tukan tilaa.

  17. Katri kirjoitti:

    Minusta on turhaa arvostella ihmisiä siitä että ottavat yhteyttä, kuka missäkin asiassa. Umppu, teet työtä kampaajana mutta sen lisäksi sinulla on blogi ja julkiset IG sekä snäppi. Tietoisesti päästät ihmiset henk.koht. elämääsi. Vain sinä voit asettaa rajat, milloin ja kenelle vastaat.
    Minä teen työtä sosiaalialalla, asiakkaat ottavat yhteyttä 24/7 sähköpostilla, facebookissa, snäpissä jne. Minulla on työkännykkä, jonka avaan vain työaikana ja vastaaminen asiakkaille tapahtuu silloin. Vapaalla työkännykkä on äänettömällä. Helppoa! 🙂

    • primebody kirjoitti:

      Tottakai voin asiasta sanoa, koska mikään ei velvoita minua olemaan tavoitettavissa 27/7. Mulla ei oo snäppiä btw. Nettiajanvaraus on niitä yöllisiä varauksia varten 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *