Prime Life by Umppu

Hotellin vaihto ja pieni kolari

Kun kotouduimme takaisin Losiin olimme kaikki jotenkin todella väsyneitä. Odotin ihan innoissani meidän viimeistä hotellia minkä olin varannut ”vähän parempi loman lopuksi”. Alku oli todella lupaava ja henkilökunta aivan superia, mutta siihen se sitten tyssäs kun avattiin hotellihuoneen ovi. Oletan että jos varaan 5:lle hengelle huoneen sinne on tarkoitus myös mahtua 5 henkeä… huone oli aivan super pieni ja tarkoitan tälläntyyliin kotimme makuuhuonetta, missä oli kylki kyljessä 2kpl 140cm leveää sänkyä….. Se oli siis tarkoitettu kahdelle hengelle. En mahdu Juuson kanssa kunnolla nukkumaan edes meidän 160cm leveesssä sängyssä niin saati pienemmässä.

No….. kysyttiin onko mahdollisuus vaihtaa isompaan, mutta hotelli oli aivan täynnä. He ehdotti meille kasattavaa vauvansänkyä vielä sinne tilaihmeseen… jos oltaisiin otettu se,  meidän laukut ja rattaat..niin huonessa ei olisi ollut askelmaakaan lattiapinta-alaa. Mullahan palo jo käämit tässä vaiheessa ja sanoin että me ei voida jäädä tänne 5:ksi yöksi… kirjaimellisesti vitutti että maksat sen 2000€ hotellihuoneesta, missä et edes mahdu nukkuun..

No ei muutakun kone auki ja uutta hotellia varaamaan. Sattumoisin oli tilaa siinä missä yövyimme aiemmin ja napattiin se heti kiinni… saatiin peruttua meidän muut yöt hotellissa (jolla oli tieto, että meitä on 4…. vaikka olisi ollutkin niin se huone oli edelleen kahdelle hengelle)… no eihän tässä olis mitään jos oltais Juuson kanssa kaksin, mutta kun meitä on vähän enemmän ja se kaikkien kamojen roudaaminen yms…

Kun tilanne siitä vähän rauhottu ja uus plääni oli suunnitelmissa niin päätettiin käydä Citadel outletissa vähän tallustelemassa ja syömässä… lähdettiin ehkä surkeimpaan aikaan ikinään ja jouduttiin ihan hirveeseen ruuhkaan… mut tuntevat tietää kuinka mun ”vahvuuksiin” kuuluu odottaminen…

Tultiin illalla ihan poikki hotelliin ja lapset nukahti melkein heti. Juuso nukku Vivianin kanssa ja Mää poikien… ja jumalauta kun sain juuri nukahdettua alkoi meidän naapuri hotellihuoneessa bileet… ajattelin että odotan hetken jos ne siitä lähtee, mutta tunnin jälkeen en enää jaksanut. Seinät hotellissa oli ihan paperia ja kuulin selvästi mitä ne keskusteli. Siinä vaiheessa kun naapurin nainen ehdotti kaverilleen: että voi laulaa niin päätin mennä ovelle.

Koputin tovin eikä kukaan tullu avaamaan… kello oli siis 2.30 keskellä yötä… kun olin siinä kotvasen hakannut niin sitten nuori humalainen  mies ja ilmeisesti hänen naisystävä tuli ovelle.. sanoin ystävällisesti että meillä nukutaan ja voisitteko olla hiljempaa. ”Joo tottakai… vitut… lapset sentään nukku, mutta mää en ja siinä vaiheessa kun kello oli 4.30 niin painelin respaan tekeen vanhan kunnon valituksen ( tais olla elämäni ensimäinen) … no ne lähti siitä sitten mun mukaan pyytämään naapureita olemaan hiljaa.. bileet kuitenkin jatkui noin kuuteen asti…

No ehkä he saivat ”maistaa omaa lääkettä kun lapset heräsi siinä viiden aikoihin kun heillä oli vielä bileet kesken ja siitä alkoi meidän aamu… pakattiin TAAS kamat kasaan ja lähdettiin.. Ajettiin vanhalle hotellille, missä siis oltiin aiemmin ja jätettiin sinne matkalaukut ja lähdettiin Disneylandiin…. nyt ollaan juurikin matkalla tulossa sieltä. Ihana päästä isoon sänkyyn puhtaisiin lakanoihin <3

ja ettei kaikki olisi sujunut liian helposti niin käytiin tullessa kahdessa ravintolassa, mitkä oli täynnä.. päädyttiin helpoimpaan eli mäkin driveiniin ja mitäs sielä sattuikaan… perässä ajava auto tussautti meidän perään.. voitte kuvitella kun ampasin autosta ulos ehkä vähän tuohtuneessa mielentilassa Vilin sanoin rageen kuskille. Onneks autoon ei tullut lommoja ja selvittiin säikähdyksellä. Kuski sano että voin antaa 30dollaria 🙂 🙂 mutta päädyttiin toivottaman mukavaa päivänjatkoa. Kun vihdoin päästiin hotelliin oli kaikki hyvin siihen asti kunnes katsoin peiliin. Olin aivan tulipunainen, koska en ollut muistanut rasvata, kun lapset. Kivat rannut ja käsilaukun remmikin oli palanut kivasti koristamaan rinnuksia…

pakko mennä nukkuun ja ottaa huomenna vaan iisiä altaalla 🙂 🙂 että semmoinen päivä 🙂 kirjoittelen huomenna lisää Disneystä ja P.S Vikke käveli tänään 7 askelta <3

-Umppu

1. Annina kirjoitti:

I so feel you! Mä niin tiedän ton kun painetaan parin yöunilla eteenpäin! Näytät kyllä ihmeen fressiltä 😀 itse en!

2. Piritta kirjoitti:

Aivan ihanalta näyttää ja kuulostaa teidän matka siellä vaikka muutamia kurjia tilanteitakin on päässyt käymään. Lapsille varmasti myös rikas kokemus.

Olisiko mahdollista saada postausta, mitä matka lapsiperheelle tuonne kustantaan ja mistä bongasitte lennot, hotellit ym? Tässä tuli itselle matkakuume lasten kanssa niin tuollainen vinkkipostaus olisi todella mielenkiintoinen.

3. Nojatuolimatkaaja kirjoitti:

No jopas on ollut vastoinkäymisiä. Mutta tuo on hienoa joskus sanoa Vikelle, että otit ensiaskeleesi Enkelten kaupungissa. Kiva seurata teidän matkan vaiheita 🙂